maanantai 28. tammikuuta 2013

Sormuskaupoilla

Päätettiin viime vuonna häämessujen jälkeen, että teetetään sormukset kultasepällä, koska ensinnäkään MIKÄÄN nähty valmis sormus ei miellyttänyt ja toisekseen suureksi yllätykseksi teettämällä säästää rahaa. Ja koska olen pihi, kaikki säästö kiinnostaa. Törmäsimme samoilla messuilla Aito-kullan edustajaan, joka pitää majaa Käsityöläiskadulla, Turussa ja hän vakuutti meidät asiakkaakseen. Kävipä sitten vielä tuuri vähän sen jälkeen, että Grouponilta tuli diiliehdotus kyseiseen pajaan vihkisormusostoksille. Hautasimme lahjakortit käyttöä varten, kunnes Tammikuussa havahduimme, että lahjakortit menevät pian voimasta. Firman sähköpostissa oli häikkää, joten marssimme suoraan liikkeeseen kysymään olisiko hetki aikaa toiveillemme. Ja olihan sitä.

Morsiamellani oli jo selvä visio omasta sormuksestaan, joten niitä yksityiskohtia hierottiin. Itselläni ei ollut visiota, mutta ehdotin sepälle, että miten olisi iso timantti keskelle sormusta. Hän kertoi, että yleensä vain morsiamilla on kuvailtuja sormuksia. Olin nähnyt myös hienoja sormuksia rap-videoissa ja pohdin sormukseen sopivaa hammasgrilliäkin, mutta kultasepän mielestä suuren maailman tyyliin olevat kimaltelevat, rannerenkaan paksuiset sormukset eivät välttämättä sovi kaltaiselleni maanläheiselle tyypille. Tyyliini sopisi sen sijaan vähän klassisempaan makuun oleva sormus ilman suurta timanttia. Olin avoin ehdotuksille ja miellyinkin aaltoilevaan sormukseen, johon tulisi kihlasormukseni keskelle, joten olisi yksi sormus vähemmän hävitettävänä. 3D-mallinnukset sormuksista tulevat sähköpostiini, jonka jälkeen katselemme, että miellyttääkö. Jos ei miellytä, niin kokeillaan jotain muuta. Jäi hyvin positiivinen kuva liikkeestä, joten suosittelen kaikille ja miltei neuvon menemään mielummin sepälle kuin ostaa kultaliikkeestä valmis rengas.

Olen tässä hieronut koko päivän kirjekuoriin osoitetarroja. Neljä arkkia euron kappaleelta maksavaa tarrapaperia meni roskikseen, joten hikikarpaloiden koko on tällä hetkellä oikean karpalon kokoa. Normaali mies tarvitsee vain yhden erehdyksen oppiakseen, minä olen yleensä tarvinnut kahdeksan, joten olen ylittänyt itseni jälleen kerran.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti